3070451307 |
Cuidar sentint, acompanyar amb sentit: l'educació emocional i el desenvolupament socioemocional |
2020-2021 |
Curs. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
20/1/2021 - 19/5/2021 (30 hores) de 12:00h a 14:00h |
|
ESC Cau de la Guineu |
|
c. de Pere Calders/c. de Casanova (Corbera de Llobregat)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VI
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 19/01/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La formació en educació emocional que oferim als equips pretén treballar recursos de desenvolupament personal i aportar estratègies pel treball en equip i la millora professional. L’Educació Emocional és l’actiu que permet el desenvolupament d’habilitats socioemocionals que, amb motiu de generar benestar intern i extern, activen la nostra intel·ligència com a éssers que vivim en comunitat. Sostenir emocions implica desenvolupar certes fortaleses tant a nivell personal com d’equip i, per tant, també institucional. Es tracta d’anar més enllà del control emocional, per caminar cap a la gestió, la capacitat d’acceptar, integrar, comprendre i agrair els aprenentatges que ens aporta cada emoció per així poder transformar-la i transformar-nos.
|
| |
Objectius |
Prendre consciència de la rellevància de l’educació emocional per afavorir el benestar propi i dels altres
Adquirir recursos per al desenvolupament d’habilitats socioemocionals en l’àmbit personal i professional.
Incorporar una mirada sistèmica al treball en equip.
Desenvolupar competències professionals envers la salut i desenvolupament socioemocional dins l’àmbit de l’acompanyament comunitari.
|
| |
Continguts |
Habilitats socioemocionals al servei del grup i l’acompanyament: treball cap al desenvolupament d’habilitats socioemocionals relacionades amb la consciència emocional, l’elecció personal (cap a l’objectiu benestar) i la responsabilitat individual, en el marc dels professionals de la salut.
Acompanyament: parlarem de què vol dir acompanyar en el marc professional, de com gestionar les meves emocions i les d’aquells a qui acompanyo. El paper del facilitador/a en el marc de l’acompanyament comunitari.
Treball en equip: des d’una mirada sistèmica, el meu equip de treball és una xarxa, un sistema, que està interconnectat. Sabem veure el seu potencial? Saber quin és el meu lloc en aquest sistema m’ajudarà a trobar un millor equilibri.
|
| |
Observacions |
Algunes sessions es portaran a terme de 18 a 20h
|
| |
Formador/a |
Anna Rallo Tió (Grup SEER)
|
| |
Avaluació |
Coparticipació en el procés reflexiu de l'activitat formativa i compromís d'aplicació a l'aula.
|
| |
Requisits de certificació |
Participació activa en la dinàmica formativa i assistència superior al 80% de la càrrega lectiva.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents de l'ESC Cau de la Guineu.
|
| |
E-mail |
se-baixllobregat6@xtec.cat
|
| |
|
|